Poznaj autorkę

Hej, hej!

Mam na imię Martyna i już od kilku ładnych lat prowadzę tego bloga. Początkowo była to strona poświęcona wyłącznie biżuterii, którą lepiłam z modeliny, jednak z biegiem czasu jego tematyka znacznie się rozbudowała. Jeżeli macie ochotę poczytać o fotografii, podróżach, rękodziele i różnych innych głupotach zajmujących młodą kobietę - zapraszam. Zero melancholii i pesymizmu! :D

  • Czytaj dalej...
  • Chcesz coś znaleźć??

    Zasubskrybuj!

    sobota, 14 lipca 2012

    Jak przerobić zdjęcie z człowiekiem?

    Unknown | 14:04 | |

    Z góry przepraszam za tytuł posta, ale nie potrafię ładniej ubrać tego tematu w słowa :)

    Jeśli na zdjęciu pojawia nam się człowiek, zazwyczaj jest on jego najważniejszą częścią a reszta fotografii powinna stanowić dla niego tło. Musimy pamiętać, aby wszystkie obróbki działały z korzyścią na główny obiekt, a dopiero później sprawdzamy czy zastosowane zmiany dobrze wyglądają na pozostałych.

    Najpierw kadruję zdjęcie

    Teraz pobawię się kolorem.
    W zależności od zabarwienia zmienia nam się odbieranie danej fotografii

    1) o, chłodne lato w cieniu drzew

    2) Gorące lato w pełnym słońcu

    wyczuwacie różnicę?
    Pobawcie się suwakami, kolorami, natężeniami. Dzięki własnym doświadczeniom można osiągnąć najfajniejsze efekty :)


    Zmniejszam nasycenie, żeby zdjęcie było delikatniejsze, bardziej dziewczęce.


    I efekt finalny:


    Wprowadzone zmiany są niewielkie, ale jednak efekt jest zauważalny :)

    Szczerze mówiąc przerabianie zdjęć na którym są ludzie to ciężka sprawa. Bardzo łatwo przesadzić z efektami i właśnie na tego typu fotografiach najłatwiej zauważyć nienaturalność.


    I mały PS
    Film z burzą, z którego jestem dumna, bo różnica między błyskiem i grzmotem wynosi 0 sekund!
    Czyli łupnęło koło mnie!
    Jak zastopujecie film w dobrym miejscu to zobaczycie, że było jasno jak w dzień.
    Nieźle się wtedy cykałam (co z resztą słychać) a moja mama dodała komentarz: "schowaj się, bo jak w Ciebie piorun uderzy, to będzie szkoda aparatu" ;(

    Ach... i te odgłosy jakby niebo pękało :3

    41 komentarzy:

    1. brrr nienawidze takiej burzy ;D

      OdpowiedzUsuń
    2. Filmik zacinał mi się idealnie w momencie, gdy walił piorun i było widać jakby to był dzień, a nie noc. Coś niesamowitego!
      W zeszłe lato piorun walną niecały kilometr ode mnie, była chwila, gdy nic nie było widać, tak się jasno zrobiło :)
      Pozdrawiam Zuza

      OdpowiedzUsuń
    3. Dlaczego wybrałaś takie studia, skoro nie wiążesz z nimi przyszłości?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bo kiedyś myślałam inaczej, a w tym wieku człowiekowi plany zmieniają się często ^^

        Usuń
      2. A co chciałabyś robić po studiach? Coś związanego z biżuterią czy nie? :)

        Usuń
      3. coś z ogólnie pojętą sztuką, jeszcze nie wiem co dokładnie ;))

        Usuń
    4. bardzo ładne zdjęcia :)

      Zapraszam :)

      -natalia135.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    5. Jejku! Aż ciarki łażą po plecach.... XD
      http://motylkowe-marzenia.blogspot.com/
      Zapraszam :)

      OdpowiedzUsuń
    6. mamy już chyba tak mają że tak żartują ze swoich biednych przerażonych dzieci ;)

      OdpowiedzUsuń
    7. Bardzo ciekawy post! Takie najchętniej czytam ;-)

      OdpowiedzUsuń
    8. A może pokażesz nam kiedyś swoje torebki? A jak jest ich za dużo to kilka. :)

      OdpowiedzUsuń
    9. Na jakiej stronie internetowej zawsze oglądasz anime?

      OdpowiedzUsuń
    10. o kurde, obejrzałam chyba z 10 razy :D super :)

      OdpowiedzUsuń
    11. http://najlepsze.blogi.pq.pl/
      jesteś 15!:)
      A dla mnie masz 2 najlepszego bloga.:)
      Twój blog jest świetny!!!
      Kinga.

      OdpowiedzUsuń
    12. Jak masz na 2 imię?

      OdpowiedzUsuń
    13. Super poradnik ! :D Mogło być zdjęcie z osobą :)
      Maja

      OdpowiedzUsuń
    14. Będzie dzisiaj 30 day photo challenge?

      OdpowiedzUsuń
    15. w jakim programie przerabiasz zdjęcia?

      OdpowiedzUsuń
    16. wow, na serio normalnie jak w dzień :o
      tylko niebo takie przerażająco jasne ;)

      OdpowiedzUsuń
    17. jakiego programu użyłaś przerabiając te zdjęcia ? jestem bardzo ciekawa :)

      OdpowiedzUsuń
    18. hej. Może poradzisz. Mam zamiar założyc bloga z fotagrafiami zrobionymi przeze mnie. jak mi radzisz. Przerabiać je lekko? np:wyostrzyć pogłebić przyciemnić rozjaśnic czy lepiej zostawić je w naturalnym pięknie? Pozdrawiam :) :*

      P.S Świetny blog. TRafiony w 10.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. warto lekko przerobić
        Dla mnie jest to częścią pracy fotografa i pokazem jego możliwości oraz wizji świata ;)

        Usuń
    19. nienawidzę takiej burzy^^

      OdpowiedzUsuń
    20. To jest przerabiane w gimpie? Jeśli tak to można tam dodać punktową ekspozycję?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. tak, chociaż wymaga to gimnastyki :P

        Usuń
      2. a zrobisz kiedyś o tym post ? Proszę ;D

        Usuń
    21. A jakie imię wzięłaś sobie na bierzmowanie?

      OdpowiedzUsuń
    22. Ja nie lubię zbytnio przerabiać zdjęć.. Coś wtedy z nich "ucieka" :D
      Nieźle trzasnęło :D:D:D

      OdpowiedzUsuń
    23. w jakim programie przerabiasz filmy? tzn. łączysz różne filmiki w jeden.

      OdpowiedzUsuń
    24. o matko. ale burza! nienawidzę burzy.

      fajnie przerobiłaś zdjęcie. : )

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za wszystkie komentarze. Jesteście najlepsi! :D

    komentarze są moderowane, abym mogła odpowiedzieć na zadawane przez was pytania, nawet do postów publikowanych wieki temu :))
    Proszę nie denerwujcie się jeśli potrwa to trochę dłużej, czasami potraficie mnie zarzucić pokaźną porcją informacji!