Poznaj autorkę

Hej, hej!

Mam na imię Martyna i już od kilku ładnych lat prowadzę tego bloga. Początkowo była to strona poświęcona wyłącznie biżuterii, którą lepiłam z modeliny, jednak z biegiem czasu jego tematyka znacznie się rozbudowała. Jeżeli macie ochotę poczytać o fotografii, podróżach, rękodziele i różnych innych głupotach zajmujących młodą kobietę - zapraszam. Zero melancholii i pesymizmu! :D

  • Czytaj dalej...
  • Chcesz coś znaleźć??

    Zasubskrybuj!

    niedziela, 9 września 2012

    Jak zrobić dobry autoportret?

    Unknown | 11:14 |

    Czyli fotograficzny poradnik inny niż wszystkie :3

    Taaaaaak... Autoportret, ładnie powiedziane
    Dla wielu z nas to po prostu słit focie lub foteczki z rąsi

    Ale obraz nas samych jest niezwykle ważną częścią fotografii. A artyści, malarze od wieków zachwycają się własnymi osobami.
    Dla mnie nie ma w tym nic głupiego ani wstydliwego, w ten sposób studiujemy samych siebie.
    Robiąc zdjęcia sobie możemy być w pełni swobodne, nie wstydzić się, uwiecznić na zdjęciach jakieś nasze drugie oblicze, czasem to najbardziej prawdziwe
    Co więcej nasza samoocena i pewność siebie na pewno wzrasta tak samo jak wiedza na nasz temat 
    Dodatkowo jest to dobry sposób na trening. Robiąc zdjęcia ludziom będziemy wiedziały jak ich ustawić oraz z jakiej perspektywy najlepiej ich fotografować (mówię serio! Ja właśnie tak się uczyłam)
    przyglądamy się oświetleniu, tłu i mimice.
    Cóż, jako wytrawna twórczyni słitaśnych foteczek postanowiłam zebrać trochę informacji na ten temat.
    Przerażają mnie zdjęcia profilowe niektórych, a na prawdę wykonanie dobrego autoportretu nie jest skomplikowane ^^


    1. Znajdź swoje mocne strony. Pomyśl co jest Twoją największą zaletą oraz co jest najbardziej w Tobie charakterystycznego. Pokochaj samą siebie. Na prawdę. Każdy ma w sobie coś niezwykłego


    2. Trenuj trzymanie aparatu przed sobą. Silne mięśnie to podstawa, zwłaszcza gdy używasz lustrzanki (sugeruję siłownię żeby wzmocnić bicki)
    Pamiętaj, aby ręce nie zajmowały dużej części kadru.
    Ważne! Aby oczy wydawały się większe trzymaj aparat delikatnie nad sobą. Uda Ci się je wtedy szerzej otworzyć (serio! :D)

    3. Zrób całą serię. Wygłupiaj się i zmieniaj miny. Może za którymś podejściem w końcu wyjdziesz sensownie.

    4. Używaj samowyzwalacza lub pilota (inwestycja 10 zł). Nie pozwól by każdy Twój portret był robiony z tej samej odległości. Niech widzą, że potrafisz ustawić aparat dalej niż na wyciągnięcie ręki!

    5. Baw się perspektywą. Och na prawdę, nie bądźmy nudne i nie trzaskajmy non stop fotek "en face"


    6. Wygłupiaj się. Pokaż swoją osobowość. Dasz radę w końcu nie jesteś nudna. I co z tego że nie jesteś cudem zesłanym na Ziemię? Masz za to poczucie humoru i niebanalne pomysły!

    7. Używaj rekwizytów! Nadadzą zdjęciu charakter.

    8. Bądź tajemnicza. A niech nie widzą od razu wszystkiego! Niech pomyślą!

    9. Wybieraj fajne miejsca do robienia zdjęć. I co z tego, że ludzie patrzą się na Ciebie w parku? Niech zazdroszczą. Ty masz świetną zabawę a oni tylko spacerują ze swoimi tłustymi psami.

    10. Pamiętaj o oświetleniu. ŚWIATŁO TO PODSTAWA! Do neutralnych portretów najlepszy jest cień, lub zachmurzone niebo. Ale najważniejsza jest zabawa. Jeśli lubisz duże kontrasty. Dawaj!
    Wykorzystuj naturalne oświetlenie. Lampy najlepiej nie używać wcale. Ewentualni z dyfuzorem, ale to w drodze wyjątku 

    11. Możesz robić zdjęcia w lustrze tylko pamiętaj! Musi to płynąć z pomysłu a nie z braku umiejętności ustawienia samowyzwalacza. I nigdy z fleszem. NIGDY! Bo skrzywdzę.

    12. Pamiętaj o makijażu, fajnym ubraniu, stylizacji, tle. Na co dzień nie musisz wyglądać olśniewająco ale fotografia to coś znacznie trwalszego. A każda niedoskonałość będzie na niej boleśnie widoczna.

    13. Przerabiaj zdjęcia. A tak. Niecha mają jakiś charakter i wyróżniają się wśród tłumu identycznych foteczek.



    Najważniejsze! WŁĄCZ MUZYKĘ!
    Przy ulubionych rytmach z człowieka wychodzi odważna bestia!
    (jeśli drażnią Cię słuchawki na zdjęciach, puść kabel po plecach a resztę zakryj włosami. Ja nie słucham muzyki tylko na przedostatnim zdjęciu ^^)

    60 komentarzy:

    1. Świetny poradnik, a zdjęcia jeszcze lepsze :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Z każdym kolejnym wpisem stajesz się moim guru :) Jesteś bardzo kreatywna, masz pomysł na siebie i za to Cie cenie.
      Z posta wyciągnęłam wiele ważnych i cennych dla mnie informacji za co niezmiernie Ci dziękuję :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Strasznie interesująca notka :) Myślę, że pomoże niektórym, nie wierzącym w siebie niedowiarkom :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Twoje zdjęcia są naprawdę piękne ! Uwielbiam Ciebie i Twojego bloga <3

      OdpowiedzUsuń
    5. Zdjęcie z podrzuconym kapeluszem jest ekstra! :)

      OdpowiedzUsuń
    6. faktycznie poradnik inny niż wszystkie. i strasznie mi się podoba! jesteś niesamowicie fotogeniczna ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. uwierz mi, nie jestem, ale trening czyni mistrza ^^

        Usuń
    7. świetnie, świetnie, świetnie!! : )

      jesteś bardzo fotogeiczna! :D

      OdpowiedzUsuń
    8. Super! ♥ I zdjęcia świetne i porady bardzo pomocne! :D

      OdpowiedzUsuń
    9. WOW, super opis, dzięki, naprawdę:)Zwłaszcza o tej muzyce-święta prawda!:D
      Kinga.

      OdpowiedzUsuń
    10. świetny poradnik i zdjecia ! cudowne !!! na pewno skorzystam <3

      OdpowiedzUsuń
    11. Fantastyczne zdjęcia! I świetny kurs - optymistyczny, dodaje energii i inspiruje. Mimo yyy mojej bolącej głowy, biorę aparat i biegnę się fotografować! :)
      Pozdrawiam,
      Joaśka

      OdpowiedzUsuń
    12. Bardzo dobry poradnik ;) Ja dopiero zaczynam obcować z lustrzanką i muszę popracować nad bickami :D

      OdpowiedzUsuń
    13. super poradnik! ;3

      OdpowiedzUsuń
    14. co.do muzyki sie zgadzam w 100 procentah :))) hah swietny poradnik :))

      OdpowiedzUsuń
    15. Przydałaby się notka o obiektywach z ręcznym ustawianiem ostrości :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. och, ale na jaki temat dokładnie?

        Zawsze działam na manualu poza autoportretami gdy nie widzę obrazu przez wizjer, ale zastanawiam się co by można napisać na ten temat :3

        Usuń
    16. jakich obiektywów w ogóle używasz do robienia swoich zdjęć lustrzanką? super jakość!:) a poradnik przydatny:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. do portretów używam zazwyczaj portretówki, od której jestem po prostu uzależniona i kocham go całym moim sercem :D

        http://ciasteczkatynki.blogspot.com/p/mini-poradnik-fotograficzny.html

        tutaj opisywałam swoje obiektywy :))

        Usuń
    17. Uwielbiam Twój optymizm, widać go na zdjęciach ;3

      OdpowiedzUsuń
    18. KOCHAM Twoje tutoriale! :D
      A ten to już w ogóle ;))
      Nie dość, że pomysł niebanalny, to jest wszystko jest opatrzone przecudownymi fotografiami ;) Dzisiaj robienie zdjęć to już nei to samo. Kiedyś do zdjęcia człowiek się przygotowywał, było to jakieś wydarzenie. Dzisiaj, kiedy aparaty mogą robić nieograniczoną ich ilość, wiele z nich jest byle jakich, brakuje im duszy ;)) Dlatego lubię oglądać stary babciny album, gdzie każde zdjęcie niesie przesłanie i mówi coś o człowieku ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. och tak i to pozowanie.
        Teraz wszyscy ustawiają się do pamiątkowego zdjęcia!
        Oszczędzenia klatek na kliszy
        zapach fotografii

        ach... MAGIA :D

        Kiedyś ludzie myśleli nad każdym zdjęciem. Było przestudiowane, idealne. Teraz jest tylko pstryk, pstryk, pstryk.

        Usuń
    19. Ten poradnik jest świetny. : ) Na pewno wykorzystam Twoje pomysły i może wreszcie uda mi się zrobić sobie fajne zdjęcie bez pomocy fotografa.. ; )

      OdpowiedzUsuń
    20. Uwielbiam Cię! świetny poradnik :)
      Mam pytanie - w jakim programie przerabiasz zdjęcia? :)

      OdpowiedzUsuń
    21. świetny poradnik. tylko szkoda, że jestem brzydka ._.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. teraz Pani rozwiera paluszki dłoni, szeroko je rozstawia i delikatnie, ale stanowczo klepie się w czółko

        NIE ZNAM BRZYDKICH LUDZI

        każdy ma coś w sobie, tylko trzeba popracować nad własną samooceną ;)

        Usuń
      2. Zgadam się z Tynką :) Ja na przykład nie jestem brzydka (ahh, ta moja wrodzona skromność :D) ale jestem strasznie nie fotogeniczna :P Musiałabym dużo ćwiczyć, żeby zrobić sobie ładne zdjęcie (najgorsze jest to, że kiedy "pozuję", w wyobraźni pokazuje mi się piękny obraz, a zdjęcie wychodzi beznadziejne)

        Usuń
    22. Będziesz pisać posty podczas pobytu w Turcji?
      Kinga.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. postaram się :D
        koleżanka bierze komputer, mam nadzieję, że pozwoli mi tu zajrzeć :D

        Usuń
    23. Wybierasz się gdzieś po pobycie w Turcji?:D
      Kinga.

      OdpowiedzUsuń
    24. Kiedy będzie konkurs?Maił być w wakacje, a teraz wyjeżdżasz do Turcji, więc mogłabyś go zrobić przed wyjazdem:).

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. bardzo chcę zrobić konkurs, ale moje obecne życie to jakaś paranooooja, nie mam a nic czasu, a temu trzeba poświęcić sporo uwagi :(

        Usuń
    25. Świetne rady, zdjęcia także : )) Przydał by mi się też jakiś konkretniejszy sprzęt ; p

      OdpowiedzUsuń
    26. Jadę na taką jakby zieloną szkołę, mam brać dwa obiektywy makro i 18-55 czy jeden? ; ))

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. ja bym wzięła dwa, ale zależy czy masz siłę żeby dźwigać
        jeśli nie to spakowałabym chyba 18-55 :)

        Usuń
    27. Jejuuu, jaki świetny poradnik >u<
      Ale zdjęcia to robisz cudowne :)

      OdpowiedzUsuń
    28. O Boże!!! Przebrnęłam przez całego Twojego bloga! Trochę czasu mi na tym zeszło, ale nie żałuję! Masz ogromny talent :) Rzeczy, które robisz są piękne! Ja niestety nie zostałam takim talentem obdarowana, ale uwielbiam biżu....i wszystko co tu dziś zobaczyłam ogromnie mi się podoba :) Cudne rzeczy <3

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. OOOOOOO MATKO :O

        dziewczyno, podziwiam Cię!!!! To ponad 500 wpisów!!!!!!

        bardzo mi miło :3

        Usuń
    29. Tynka! Wielbię Cię! Bardzo przydatny poradnik. Ja już sobie niezły biceps od słitfoci z rąsi wyrobiłam. :D haha + tak patrzę, że mamy podobną urodę. Jesteśmy zajebiste, o tak! <3

      OdpowiedzUsuń
    30. Chciałam jeszcze dodać, że najfajniejsze w tym poradniku jest to, że jest on dla wszystkich rodzajów aparatów, od cyfrówek po lustrzanki, a dodatkowo bardzo ciekawie i mądrze piszesz:D!
      Kinga.

      OdpowiedzUsuń
    31. Pierwsze zdjęcie boskie, normalnie jak modelka ♥ :D
      W jakim programie przerabiasz zdjęcia ?

      OdpowiedzUsuń
    32. Sorki nie musisz odpowiadać na pytanie o programie, bo już przeczytałam poprzednie komentarze. ;p

      OdpowiedzUsuń
    33. Wykorzystam :) Ślicznie wychodzisz na zdjęciach ^^

      OdpowiedzUsuń
    34. To 1 i 6 zdjęcie wyszło boskoo *.*

      OdpowiedzUsuń
    35. Świetna instrukcja;)
      Myślę, że skorzystam;D
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    36. fajny poradnik :) niby nie robię takich zdjęć, ale czasem lubię się powygłupiać dla odstresowania :)

      OdpowiedzUsuń
    37. Włąsnie spędziłam kolejną godzinę na Twoim blogu:) Dzięki za świetne porady fotograficzne i za pozytywną energię.

      OdpowiedzUsuń
    38. świetna notka, na pewno przydatna :)
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    39. Uwielbiam cię za ten poradnik <3 Dziękuję. (chociaż moja samoocena jest zbyt niska, bym zachowała zdjęcia na dłużej, ale... kto wie? Może mi to pomoże...)

      OdpowiedzUsuń
    40. Szkoda, że mieszkasz tak daleko, chętnie umówiłabym się z Tobą na sesje ; ))

      OdpowiedzUsuń
    41. Bardzo przydatny post! Świetny blog- na pewno będę tutaj często zaglądać ^^ pozdrawiam i zapraszam na mój "raczkujący" blog- kikicream.blogspot.com :)

      OdpowiedzUsuń
    42. Ta sklejka,gdzie jesteś w kapeluszu-piękna! :)
      A ja mam taki problem,że nie wszystkie zdjęcia z samowyzwalacza wychodzą dobrze,tzn. nie wiem jak poradzić sobie z ostrością. Klikam,lecę przed aparat,wydaje mi się ,zę będzie super zdjęcie,sparwadzam a tu najczesciej brak ostrosci xd Mogę prosić o radę? :)

      OdpowiedzUsuń
    43. Odgrzewamy stare posty! :D
      Azaliż powiadasz prawdę w tym poradniku. :3
      Niestety ja jestem zdjęciowo upośledzona i robienie sobie ich ogranicza się u mnie do kontrolnej fotki przy każdej zmianie koloru włosów. :< Plus to, że mając cyfrówkę nie mogę ustawiać ostrości jak postawię aparat na jakimkolwiek statywie to i tak zawsze aparat musi być na wyciągnięcie ręki. :| A znajomi to ciemne buły i nie chcą chodzić na zdjęcia.

      OdpowiedzUsuń
    44. Aż sobie pilota zamówiłam do mojego Canona ;)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za wszystkie komentarze. Jesteście najlepsi! :D

    komentarze są moderowane, abym mogła odpowiedzieć na zadawane przez was pytania, nawet do postów publikowanych wieki temu :))
    Proszę nie denerwujcie się jeśli potrwa to trochę dłużej, czasami potraficie mnie zarzucić pokaźną porcją informacji!