Poznaj autorkę

Hej, hej!

Mam na imię Martyna i już od kilku ładnych lat prowadzę tego bloga. Początkowo była to strona poświęcona wyłącznie biżuterii, którą lepiłam z modeliny, jednak z biegiem czasu jego tematyka znacznie się rozbudowała. Jeżeli macie ochotę poczytać o fotografii, podróżach, rękodziele i różnych innych głupotach zajmujących młodą kobietę - zapraszam. Zero melancholii i pesymizmu! :D

  • Czytaj dalej...
  • Chcesz coś znaleźć??

    Zasubskrybuj!

    piątek, 7 grudnia 2012

    Zrób sobie szalony bokeh

    Unknown | 14:46 | |



    na pewno nie raz spotkałyście się ze zdjęciami na których bokeh miał różne fajne kształty
    otóż stworzenie takiego efektu nie jest trudne
    możemy kupić w tym celu specjalne nakładki (np na photojojo)

    lub zrobić to metodą chałupniczą :)

    Potrzebujemy:
    - kawałka kartonu
    - nożyczek
    - flamastra (opcjonalnie)

    Najpierw odrysowałam otwór mojego obiektywu, obrysowując dekielek. Musimy wybrać obiektyw z jak najniższą wartością przysłony. Ja wybrałam heliosa :)

    Nastepnie narysowałam linie pomocnicze, które przecinały się po środku okręgu

    Potem narysowałam kilka kształtów (nie za piękne >_<)

    Wycięłam tylko dwa z nich, które wydają mi się najbardziej uniwersalne: serduszko i gwiazdkę


    zamocowałam na obiektywie. Można użyć do tego taśmy klejącej.
    (w przypadku mojego heliosa krążki można wcisnąć tak, że trzymają się obiektywu nie dotykając jednocześnie szkła. Trzeba po prostu pokombinować :))

    Oto pierwsze efekty (nie są olśniewające, bo nie mam w pobliżu dużo światełek, poczekajcie aż pojawi się choinka!!! :D)

    Takie proste, a można dzięki temu stworzyć fajne efekty! Na pewno będę jeszcze nad nimi pracować


    Dzisiaj idziemy na mega imprezę roku. Może uda mi się zrobić jakieś szalone imprezowe fotki, które będą się nadawały na publikację na blogu (oficjalnie zostałam fotografem, ale nie mogę ręczyć za to, co się tam będzie działo) ;>

    I jeszcze jedna wiadomość, która zawładnęła moim wczorajszym wieczorem!
    KINGS OF LEON ZAGRAJĄ NA PRZYSZŁOROCZNYM OPENER'ZE!
    Ktoś się wybiera? :D

    42 komentarze:

    1. Super!
      Jestem twoją fanką nr. I,
      dodaję komentarz po 2 minutach od dodania tego postu.
      A można tak zrobić w zwykłym aparacie Kodak..?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. musisz spróbować, żeby wyszło fajne rozmycie tła musisz mieć po prostu duży zakres przysłony :)
        (w kompaktach może być to tryb makro)

        wtedy łapiemy ostrość na coś bliskiego a w tle powstaje nam bokeh :D

        Usuń
    2. Ja się zawsze wybieram na Open'era xP

      OdpowiedzUsuń
    3. świetny pomysł! spróbuje takie zrobić ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. ślicznie wyszło *.*
      ojj chętnie bym pojechała :)

      OdpowiedzUsuń
    5. rzeczywiście fajnie to wygląda * w *

      OdpowiedzUsuń
    6. Widziałam taki tutorial gdzieś i na prawdę robi to efekt :3

      (właśnie nauczyłam się zakładać film do mojego canona :3)~(^.^~)

      OdpowiedzUsuń
    7. Jesteś geniuszem! Ah, chyba już dzisiaj odpakuję swoje świąteczne światełka i bede robić zdjecia:)

      OdpowiedzUsuń
    8. to spotkamy się spotkamy na Openerze o ile wszystko wypali:))))))

      OdpowiedzUsuń
    9. To jest świetne! :3
      M.

      OdpowiedzUsuń
    10. Ja przyklejam taśmą klejącą do obiektywu ten bokeh i tak na prawdę nic specjalnego sie nie dzieje. Nie ma żadnego efektu(;.;) nie mam pojęcia co źle robie:(

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. ustaw ostrość na jak najmniejszą wartość :)

        Usuń
    11. wychodzi mi sama ramka:(

      OdpowiedzUsuń
    12. Jeeezu, MUSZĘ pojechać na Opener! :D

      OdpowiedzUsuń
    13. Świetny pomysł!:)I naprawdę masz cudowny blog ;D Bardzooo go lubię ♥

      OdpowiedzUsuń
    14. Oglądałam ten pomysł na yt, szkoda że posiadam tylko cyfrówkę :D

      OdpowiedzUsuń
    15. Wiedziałam, że jest coś takiego, jak bokeh (z resztą, dzięki Twojemu blogowi XD), ale nie miałam pojęcia, że są do tego jakieś specjalne nakładki na obiektyw! Fajny pomysł, bardzo praktyczny i tani, przy okazji. Po za tym łatwo się to robi i potrzebne są takie rzeczy, które raczej każdy ma pod ręką ;)

      Pozdrawiam
      Katt

      OdpowiedzUsuń
    16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    18. A ty po prostu ruszasz aparatem i ci tyle tych serduszek wychodzi czy nakładasz na siebie w programie graficznym????????

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. to zdjęcie ulicy. Każde światło (latarnia) tworzy oddzielne serduszko :)

        Usuń
    19. jeju, ile będzie tych koncertów, teraz jedyne wpisy które widzę na facebooku to "iron maiden w Polsce!!!!" albo "Blur w Polsce!!!!" ;) A tutorial bardzo przydatny, widziałam na youtube podobny, ale wtedy ktoś zrobił kilka np. serduszek na jednym kartonie ;)

      OdpowiedzUsuń
    20. jak założyc filtr na obiektyw? zrobiła byś o tym filmik?

      OdpowiedzUsuń
    21. I w Twoim przypadku można faktycznie stwierdzić, że interesujesz się fotografią:) A nie lustrzanka, 2 obiektywy, kilka zdjęć makro i XYZphotography xD Bardzo fajne triki:)

      OdpowiedzUsuń
    22. A można zrobić takie coś na takim aparacie :
      http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl&sa=N&tbo=d&tbm=isch&tbnid=202vAYSSrfxcIM:&imgrefurl=http://kodak.katalog-aparatow-fotograficznych.pl/aparat-cyfrowy/kodak-easyshare-m763-red&docid=7e3O0WHoeo05WM&imgurl=http://www.katalog-aparatow-fotograficznych.pl/files/fotoaparaty/st1/1033/800x600_pl_PL/1332763702-kodak-easyshare-m763-red.jpg&w=800&h=600&ei=d03LUN6pNtKzhAfKsoGABQ&zoom=1&iact=hc&vpx=572&vpy=2&dur=223&hovh=194&hovw=259&tx=170&ty=132&sig=100146906993521343807&page=1&tbnh=149&tbnw=199&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:17,s:0,i:144&biw=1333&bih=602

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. będzie ciężej, można spróbować, ale soczewka jest bardzo mała :(

        Usuń
    23. spróbuję coś podobnego wykonać, ale z moją cyfrówką może być problem :)
      a poza tym na photojojo jest mnóstwo ciekawych rzeczy :D

      OdpowiedzUsuń
    24. Bardzo fajny efekt :) Lubię bokeh. Jestem w nim zakochana.
      Bardzo przydatne. Dzięki!

      OdpowiedzUsuń
    25. Świetny efekt! Spróbuję tak z moją cyfrówką, ale pewnie będzie trudno...

      OdpowiedzUsuń
    26. Chciałabym zrobić coś takiego jak tu http://fotoblogia.pl/2009/01/17/poradnik-jak-uzyskac-na-zdjeciach-piekny-bokeh i zastanawia mnie czy karton musi być czarny? Mam nadzieję, że ujrzysz pytanie i na nie odpowiesz. :)
      Pozdrawiam! =D

      OdpowiedzUsuń
    27. http://cdn2.netpr.pl/file/attachment-w/423541/96/samsung-wb100-001-front-black.jpg

      Da się na nim? Nigdy nie umiałam u nie umiem tego zrobić.

      OdpowiedzUsuń
    28. bardzo fajny bokeh Ci wyszedł :) ja mam problem. używam nikona D3100 + 18-105mm (wiem, to jest ciemny obiektyw, tutaj bardziej użyteczne są jasne), robię te nakładki według tego tutorialu http://fotoblogia.pl/2009/01/17/poradnik-jak-uzyskac-na-zdjeciach-piekny-bokeh ale mi nie wychodzi.. na zdjęciu widoczna jest tylko ramka np. serduszko a nie bokeh i kształt serduszek.. ustawienia mam raczej takie jakie powinny być. więc nie wiem w czym tki problem, może źle coś wykonałam?

      www.charlie-fotografia.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. wydaje mi się, że masz po prostu za długi obiektyw :)
        ja w tym przypadku korzystałam ze stałoogniskowego, 50 milimetrowego, ale szczerze mówiąc tylko to mi przychodzi do głowy :<

        Usuń
    29. jak zrobić coś takiego na obiektywie kitowym ? Bardzo dziękuję za odpowiedź ?

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za wszystkie komentarze. Jesteście najlepsi! :D

    komentarze są moderowane, abym mogła odpowiedzieć na zadawane przez was pytania, nawet do postów publikowanych wieki temu :))
    Proszę nie denerwujcie się jeśli potrwa to trochę dłużej, czasami potraficie mnie zarzucić pokaźną porcją informacji!